Θέση Κώτση για ΜΕΤΡΟ

12

Έχουν περάσει 13 περίπου χρόνια από το θάνατο του Αείνηστου Δημάρχου Σταύρου Κώτση, κατά τη διάρκεια των οποίων ουδέποτε θελήσαμε να εμπλακούμε στα δημοτικά δρώμενα και σε καμία περίπτωση δεν χρησιμοποιήσαμε την παρακαταθήκη του για ίδια οφέλη.

Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, συνειδητά αποφύγαμε να τοποθετηθούμε εγγράφως απέναντι σε ανακρίβειες και κακόβουλες κριτικές, γνωρίζοντας ότι δυστυχώς, αποτελούν μέρος της έκθεσης ενός ατόμου στα κοινά. Προφανώς, αυτό δεν συμπεριλαμβάνει την κριτική σε ένα δημόσιο πρόσωπο, όταν αυτή γίνεται καλοπροαίρετα, ακόμη και αν αφορά ένα πρόσωπο που δε βρίσκεται εν ζωή.

Ωστόσο, επειδή τον τελευταίο καιρό έχει υπερβεί κάθε όριο ανοχής η παραφιλολογία και η παραποίηση της αλήθειας για το θέμα της διέλευσης του Μετρό από την κεντρική πλατεία της Αγίας Παρασκευής, μέσω αυτής της επιστολής, θα θέλαμε να παραθέσουμε ορισμένες αλήθειες για τα γεγονότα εκείνης της περιόδου.

Θα πρέπει να γίνει απολύτως σαφές ότι:

  • Κανένας Δήμος δεν μπορεί και δεν κατάφερε να απαγορεύσει τη διέλευση του Μετρό από τα όρια του. Δεν σταματάει ένα κρατικό έργο από Δημοτική παρέμβαση, εκτός και αν υπάρχει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας- που στην περίπτωση μας, δεν υπήρξε ούτε καν προσφυγή.
  • Όντως υπήρξε ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς ο Δήμος ζητούσε εγγυήσεις για τις θέσεις στάθμευσης και για το ευρύτερο περιβάλλον της πλατείας. Το ψήφισμα δεν έχει νομική υπόσταση και κανένα νομικό αντίκρισμα. Ήταν απλώς μια τοποθέτηση στο υπό συζήτηση ακόμα σχέδιο που σκοπό είχε την καλύτερη δυνατή λύση. 

Το θέμα του Μετρό στη πλατεία άνοιξε και έκλεισε από την ίδια την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, με βασική αιτιολογία τα στενά χρονοδιαγράμματα που επέβαλλε η Ολυμπιάδα του 2004.

Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, η μόνη επίσημη θέση, ήταν το γνωστό πλέον ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου της Αγίας Παρασκευής, το οποίο ζητούσε ως προϋποθέσεις για τη δημιουργία του σταθμού στην πλατεία την πρόβλεψη χώρου στάθμευσης και την προστασία του περιβάλλοντος.

Τι πιο αυτονόητο για ένα Δήμαρχο να θέτει όρους και προϋποθέσεις για την προστασία της πόλης; Θα ήταν προτιμότερο δηλαδή να αποδεχθεί παθητικά οποιαδήποτε παρέμβαση, που ενδεχομένως να σήμαινε και υποβάθμιση της περιοχής;

Μάλιστα, η Δημοτική Αρχή τότε δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη σημασία της κατασκευής Μετρό, είχε προτείνει και είχε αρχίσει να επεξεργάζεται την πρόταση για κατασκευή του σταθμού στο χώρο της ΕΡΤ, ως του πλέον κατάλληλου από όλες τις απόψεις. Ωστόσο, η πρόταση αυτή δεν συζητήθηκε καν καθώς ήταν δεδομένο ότι πλέον θα προχωρούσε η σημερινή λύση.

Στο πλαίσιο αυτό και με γνώμονα τη λογική, διερωτόμαστε: Υπάρχει κάποιος που πιστεύει ότι με ένα ψήφισμα, που δεν έχει καμία νομική υπόσταση, μπορεί να σταματήσει ένα έργο όπως είναι η διέλευση του Μετρό;

Με τη λογική εκείνων που χρεώνουν στο ψήφισμα και όσους το ψήφισαν την ευθύνη για την απώλεια του Μετρό, θα μπορούσαμε εμείς οι πολίτες να προτείνουμε στην εκάστοτε Δημοτική Αρχή να εκδίδει ένα ψήφισμα για κάθε επιλογή της Πολιτείας που δεν την ικανοποιεί, και ως δια μαγείας η επιλογή δεν θα πραγματοποιείται.

Επιπλέον, όσοι σήμερα ανακινούν το θέμα διασπείροντας ανακρίβειες και ψεύδη, καλό θα ήταν να μας παραθέσουν με στοιχεία τη δική τους τότε θέση, χωρίς βέβαια την εκ του ασφαλούς τακτική του Μετά Χριστόν Προφήτες.

Τέλος, πρέπει να τονίσουμε ότι η στάση αξιοπρέπειας και ηπίων τόνων από μέρους μας, δε συνεπάγεται ανεπάρκεια και αδυναμία. Θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι είναι η πρώτη και τελευταία φορά που χρειάζεται να παρέμβουμε για την αποκατάσταση της αλήθειας.

 

Με εκτίμηση για την οικογένεια,

Θωμάς Κώτσης

Παναγιώτης Κώτσης

Τα σχόλια είναι κλειστά.