Μεγάλη προσμονή αλλά και τεράστια ανησυχία συνοδεύει το άνοιγμα των σχολείων λόγω της ανησυχητικής πορείας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων είναι αναντικατάστατη και αδήριτη ανάγκη. Ο τρόπος ανοίγματος των σχολείων όμως καθώς  και τα «καινοφανή» πρωτόκολλα-λάστιχο που παρουσιάζει το Υπουργείο Παιδείας προκαλούν πολλά ερωτήματα και προβληματισμό για την πορεία της πανδημίας. Η ανησυχία  εντείνεται καθώς ο εμβολιασμός των παιδιών των Γυμνασίων και Λυκείων κυμαίνεται ακόμη σε χαμηλά επίπεδα ενώ για τα μικρότερα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δυστυχώς δεν υπάρχει μέχρι και σήμερα εγκεκριμένο εμβόλιο.

Κατώτερο των περιστάσεων για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας αφού δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο προκειμένου να διασφαλιστεί και να διατηρηθεί η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια:

  • Κωφεύει στις εκκλήσεις σύσσωμης της σχολικής κοινότητας αλλά και των επιστημόνων για τήρηση αποστάσεων μέσα στα σχολεία. Αντί να υποστηρίξει τη μείωση των μαθητών ανά τάξη με μέγιστο αριθμό 15 μαθητών, προκρίνει τα πολυπληθή τμήματα (25-28 μαθητών) ακόμα και στις περιπτώσεις που υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.
  • Η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη απαντάει και σε άλλη μια εξίσου σοβαρή πτυχή της σχολικής ζωής: Στην κάλυψη των μαθησιακών κενών που έχουν σωρευτεί λόγω του κλεισίματος των σχολείων τις προηγούμενες δύο σχολικές χρονιές.
  • Με πολλά κενά σε εκπαιδευτικούς ξεκινά η νέα χρονιά παρά τις δια του αντιθέτου διαβεβαιώσεις. Πρωταθλήτρια στα κενά για μια ακόμη φορά η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και κυρίως τα Λύκεια ενώ ειδικά φέτος πολλά κενά παρατηρούνται ακόμη και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που είχε μπει σε σειρά τα τελευταία 4 χρόνια.
  • Πολλά τα κενά και στην Παράλληλη Στήριξη, στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής.
  • Δεν προχώρησε τελικά η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ίδρυση του τμήματος ένταξης του 11ου Δημοτικού, παρά τη δέσμευση του Υπουργείου και ενώ πληρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις.

 

Φτωχό έργο στον τομέα των επισκευών και συντηρήσεων από το Δήμο και την Τεχνική Υπηρεσία για τα σχολεία της πόλης μας:

  • Δεν έχει προχωρήσει η δημοπράτηση της ανοικτής εργολαβίας για τα σχολεία
  • Δεν έχει προχωρήσει η δημοπράτηση της εργολαβίας των συστεγαζόμενων 5ου και 11ου Δημοτικών
  • Δεν έγιναν οι εργασίες στο σχολικό συγκρότημα του 2ΟΥ Δημοτικού – 5ου Νηπιαγωγείου για τις οποίες είχε δεσμευτεί ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών παρουσία του Δημάρχου στο Σύλλογο γονέων του 2ου Δημοτικού και στην Ένωση.
  • Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και τηλέφωνο λίγο πριν το πρώτο κουδούνι βρίσκονται οι νέες αίθουσες-containers στην οδό Ασημακοπούλου που θα στεγαστούν τα παραρτήματα του 5ου και 9ου Νηπιαγωγείου.
  • Στον αντίποδα, οι δύο σχολικές Επιτροπές προχώρησαν σε απαραίτητες μικροσυντηρήσεις και μικροεπισκευές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Το έργο των δύο σχολικών επιτροπών όμως παρότι είναι καθοριστικής σημασίας για τη λειτουργία των σχολείων μας, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τις αναγκαίες τεχνικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στα σχολεία μας.

 

Έγκαιρα προχώρησε ο Δήμος στην τοποθέτηση των καθαριστριών στα σχολεία μας.

Η καθαριότητα όμως χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση με επιπλέον προσωπικό. Εξυπακούεται ότι το προσωπικό καθαριότητας θα πρέπει να είναι πλήρως εφοδιασμένο με Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) όπως προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία.

 

Κλείνοντας θα θέλαμε για μια ακόμη φορά να επισημάνουμε:

 

Η πανδημία ανέδειξε με τον πλέον καθαρό τρόπο όλες τις αδυναμίες και τα χρόνια προβλήματα της χώρας μας. Οι ελλείψεις της Σχολικής στέγης, οι αίθουσες κλουβιά που στοιβάζονται τα παιδιά, οι «πατέντες»  που εφευρέθηκαν για να τα χωρέσουν όλα με το μικρότερο δυνατό κόστος βγάζουν στην επιφάνεια τους χειρότερους εφιάλτες μας.

Οι πρόχειρες και προσωρινές «λύσεις», οι «λύσεις ανάγκης», διαιωνίζουν τα προβλήματα. Στο τέλος δημιουργούνται μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι λύνουν.

 

  • Είναι ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας σοβαρός διάλογος για την αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας και τον εκσυγχρονισμό των σχολείων των παιδιών μας με μακροπρόθεσμο και οραματικό σχεδιασμό.

 

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί εκπαιδευτικοί

Και αυτή η σχολική χρονιά κρύβει πολλές δυσκολίες. Στο οξύ πρόβλημα της πανδημίας έρχονται τα προστεθούν τα μαύρα σύννεφα των οικονομικών προβλημάτων και της ακρίβειας  που ήδη αντιμετωπίζουμε.

Θα χρειαστούμε όλα τα αποθέματα μας από ψυχραιμία, αισιοδοξία, αλληλεγγύη και πνεύμα συνεργασίας.

 

Ας ενώσουμε όλες τις δυνάμεις μας ώστε μαζί να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες για το καλό των παιδιών μας.

 

Όλοι μαζί , με σθένος, υπομονή και επιμονή ,θα συνεχίσουμε να  διεκδικούμε τα αυτονόητα και να αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο σχολείο, για ένα πιο φωτεινό μέλλον για τα παιδιά μας.

 

350

Comments (0)
Add Comment